Het is nog maar ongeveer een maand geleden dat de eerste volledig elektrische hypercar van Rimac Nevera aan een klant werd afgeleverd, chassis 001/150 ging naar Nico Rosberg, een gerenommeerde Formule 1-coureur, en we kunnen er zeker van zijn dat hij het daglicht naar buiten zal rijden ervan. Mate Rimac, CEO van de Rimac Group, verklaarde destijds: “Toen we begonnen met het ontwerpen van de Nevera, wilden we een auto bouwen die indruk zou maken op zelfs de beste coureurs ter wereld. Nico stond op die lijst en het is een geweldig gevoel om te weten dat iemand die de meest gefocuste en geavanceerde motorsport ter wereld beheerst, zo’n kick krijgt van de auto die we hebben gemaakt. We kijken er allemaal naar uit om Nico’s reizen met de Nevera te volgen; al zijn auto’s worden gebruikt en genoten, en dat is precies wat we onze eigenaren aanmoedigen om te doen. En als iemand de grenzen kan testen van wat we hebben gebouwd, is hij het. We zijn er trots op Nico een vriend en het eerste lid van de snel groeiende Rimac Nevera-bezittersfamilie te mogen noemen.”
Maar de laatste video gepost door Tim Burton, of Shmee150 op YouTube geeft ons een kijkje achter de schermen waar de prachtige Rimac Nevera daadwerkelijk is gebouwd, en niet alleen de eigenlijke assemblagelijn, maar ook het proces dat nodig is voordat ze zelfs maar kunnen beginnen met het samenstellen van de onderdelen, en laten we niet vergeten dat Rimac onderdelen heeft gebouwd voor veel andere grote automerken, zoals Koenigsegg, of onderdelen voor de Aston Martin Valkyrie, en dan komen we bij de Bugatti-Rimac-kant van de zaak, de ontwikkeling van de Bugatti Chiron-opvolger is ook gedaan op deze locatie, waaronder het maken van prototypes en het testen van toekomstige modellen.
Maar laten we nu de video eens bekijken, en zorg ervoor dat je wat vrije tijd hebt, deze zal ongeveer een uur van je tijd in beslag nemen, maar dankzij de kennis en het enthousiasme van Mate Rimac is deze video informatief en onderhoudend op dezelfde auto voor iedereen die geïnteresseerd is in de hypercar voor het komende decennium: