Als het gaat om het kiezen van het Bentley-model dat het beste bij u past, zijn er meestal twee hoofdrichtingen: ofwel het ultieme welzijn van de bestuurder met de ultraluxe en op maat gemaakte Mulliner-constructies, ofwel u kiest voor meer rijprestaties met de Speed-serie , en het is deze laatste die zojuist is uitgebreid met de gloednieuwe Bentley Flying Spur Speed, waardoor het de meest op het rijden gerichte versie is in de Bentley Flying Spur luxe performance sedan-modelreeks. U kunt nu kiezen voor de Performance Speed-versie in beide de Continental, de Bentayga en tenslotte de Flying Spur.
En er is nog een addertje onder het gras, deze nieuwe Flying Spur Speed en de Flying Spur Mulliner zijn de enige die worden geleverd met die glorieuze 6,0-liter twin-turbo W12-motor, aangezien je deze vlaggenschipmotor niet langer kunt bestellen in de ‘mindere’ Flying Spur-modellen niet meer, en Bentley bevestigt zelfs dat de Flying Spur Speed een van de laatste modellen zal zijn die zelfs wordt gebouwd met de iconische W12-motor, wat jammer is voor ons petrolheads als je het mij vraagt.
Maar vandaag kun je de Flying Spur Speed bestellen met haar enorme 626 pk sterke motor, een stijging van 85 pk ten opzichte van het eerdere S-model, het koppel is met maar liefst 130 Nm toegenomen wat deze grote en zware sedan helpt om 100 km/u in slechts 3,8 seconden, deze Flying lady raakt niet buiten adem voordat ze een topsnelheid van 333 km/u of 207 mph bereikt, dat zijn enkele echt indrukwekkende cijfers voor een auto die velen in de huidige tijd een uitstervende dinosaurus zullen noemen. elektrische’ toekomst, maar stel je de donder van die uitlaten aan de achterkant van deze Britse dame voor.
We zijn bekend geraakt met de speciale exterieurstyling van de Bentley Speed-edities, zoals de donker getinte afwerkingen op de voorgrilles, de koplampen en achterlichten, maar ook die stijlvolle Speed signature-badges op de ondervleugel en een op maat gemaakte 22-inch Speedwheel wordt standaard geleverd, ofwel afgewerkt in Dark Tint, Gloss Black of zilvergelakt, u kunt nog steeds kiezen voor een 22-inch sportdesignwiel in Gloss Black of Pale Brodgar Satin. Er is nog steeds de optie van de Bentley’s Styling Specificatie (koolstofvezel frontsplitter, sideskirts, achterdiffusor en subtiele kofferklepspoiler) en Blackline Specificatie.
Een Bentley Flying Spur Speed moet een ongeëvenaarde balans bieden tussen prestaties en luxe, zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant, dus voor het interieur vinden we een nieuw uniek schema dat het gebruik van Dinamica omvat voor alle onderdelen van de bestuurder en de passagier kan ‘aanraken’, maar Bentley gaat nog een stap verder door Dinamica Pure te gebruiken, een groot verschil met gewone Dinamica is het feit dat het gemaakt is van 73% gerecycled polyester, en om het nog moeilijker te maken om te selecteren welke kleur leer je verbergt wilt, verhoogde Bentley het aantal van vijf naar 15 leerkleuren, Piano Black fineer is standaard, en Crown Cut Walnut, Dark Stained Burr Walnut of Dark Fiddleback Eucalyptus zijn allemaal ‘gratis’ opties.
High-end luxe chronografen zijn gebruikt als inspiratie voor het informatiepaneel voor de bestuurder, en omdat dit geen keiharde supercar is, krijgt de klant nog steeds standaard specificaties voor comfortstoelen voor en achter, dit wordt geleverd met 24-voudig verstelbaarheid voor de voorstoelen, terwijl ze nog steeds 14-voudig verstelbaar zijn voor de achterstoelen, maar begrijp dit, alle stoelen zijn voorzien van verwarming, ventilatie, massage en zelfs twee geheugenstanden, geen lichtgewicht koolstofvezel kuipstoelen met meerpuntsgordel in een Bentley Flying Spur Speed, dat is zeker.
Laten we teruggaan naar enkele specificaties van de nieuwe Bentley Flying Spur Speed, het koppel van 635 pk (626 pk) en 900 Nm van de W12 worden onder controle gehouden door een 8-traps ZF-transmissie met dubbele koppeling die is geleend van de Bentley Continental GT, dus u krijgt dezelfde soepele en verfijnde acceleratie, sneller schakelen en een lager brandstofverbruik. Die snellere versnellingen worden bereikt door de volgende versnelling vooraf te selecteren, waardoor de onderbreking van het koppel naar de wielen wordt verkort en zo de prestaties verbeteren, een leuk weetje is het feit dat de maximale snelheid wordt bereikt in de zesde versnelling, waarbij de overdrive-versnellingen (zevende en achtste) worden gebruikt voor economische grand touring.
Onder normale rijomstandigheden is de Flying Spur Speed achterwielaandrijving, maar afhankelijk van de wegomstandigheden en wielslip stuurt hij indien nodig automatisch vermogen naar de vooras. – als reactie daarop voelt de voorkant van de Flying Spur veel lichter aan en verandert van richting bijna met de snelheid van het denken, waardoor het onderstuureffect dat wordt ervaren met vaste vierwielaandrijving vrijwel geëlimineerd is, waardoor de auto over het algemeen evenwichtiger aanvoelt.
De Bentley Flying Spur Speed wordt geleverd met vierwielbesturing, wat inhoudt dat de achterwielen daadwerkelijk onder een bepaalde hoek kunnen draaien om een kleinere draaicirkel mogelijk te maken bij lage snelheden, maar ook voor een betere wendbaarheid bij hoge snelheid bij het passeren van andere auto’s op de snelweg, voeg de grootste ijzeren remmen ter wereld, gedeeld met de Continental GT, van 420 mm aan de voorkant, en de knalrode remklauwen toe, en je weet gewoon dat deze schoonheid snel kan accelereren, maar ze is ook leuk om te rijden en kan stoppen wanneer nodig zijn.